Jak prawidłowo wystawić świadectwo pracy?
Świadectwo pracy jest dokumentem wydawanym pracownikowi w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy o pracę. Informacje w nim zawarte mają wpływ na ukształtowanie sytuacji prawnej pracownika w nowym miejscu pracy. Wydanie świadectwa pracy należy do podstawowych obowiązków pracodawcy.
Pracodawca obowiązany jest niezwłocznie wydać świadectwo pracy, przy czym jego wydanie nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą. Pracodawca nie może traktować świadectwa pracy jako swoistej formy zabezpieczenia ewentualnych roszczeń w stosunku do pracownika.
Ważne
Niewydanie świadectwa pracy stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracownika.
Wydawałoby się, że kwestia tak oczywista jak wydanie świadectwa pracy nie powinna w praktyce nastręczać większych problemów, okazuje się jednak, że takie wątpliwości się pojawiają.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się