Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 29.09.2006, sygn. PP1/4407-123/06, Izba Skarbowa w Lublinie, sygn. PP1/4407-123/06
W jaki sposób należy dokonać korekty VAT odliczonego przy nakładach ulepszeniowych dotyczących nieruchomości w przypadku posiadania faktur o różnej wartości i czy korekta ma być roczna czy dokonywana w ciągu 10 lat?
DECYZJA
Na podstawie art. 14 b § 5 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 17.07.2006 r. na postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Lublinie nr D2-443/30/06 z dnia 4.07.2006 r. dotyczące zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego (korekta VAT odliczonego z tytułu nakładów na ulepszenie nieruchomości):
- zmieniam zaskarżone postanowienie organu podatkowego pierwszej instancji.
UZASADNIENIE
W dniu 22.05.2006 r. wpłynął do Pierwszego Urzędu Skarbowego w Lublinie wniosek Wojewódzkiego Związku XYZ w XXX o interpretację przepisów podatkowych. Z w/w wniosku wynikało, że Podmiot w roku bieżącym ponosi wydatki inwestycyjne, stanowiące nakłady na modernizację i ulepszenie nieruchomości będącej środkiem trwałym firmy, podlegającym amortyzacji. Nakłady ponoszone są w odstępstwach czasowych w ciągu kilku miesięcy, przy czym poszczególne wydatki są różnej wartości, zarówno powyżej 15000 zł jak i poniżej tej wartości. Wszystkie wydatki dotyczą jednego środka trwałego i zwiększają po zakończeniu wartość amortyzacyjną budynku. Ponieważ firma prowadzi sprzedaż zarówno opodatkowaną jak i zwolnioną, po zakończeniu roku występuje obowiązek dokonania korekty podatku odliczonego, z uwzględnieniem proporcji obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-6, stosując zasady wynikające z art. 91 ust. 1 - 3 ustawy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty