Kiedy pracodawca może żądać od pracownika naprawienia wyrządzonej szkody
Nasz pracownik, zatrudniony na stanowisku informatyka, nieumyślnie uszkodził sprzęt komputerowy warty ok. 20 tys. zł. Sprzęt nie był na gwarancji, nie mamy więc podstaw, aby domagać się od producenta jego naprawy lub wymiany. Czy w takiej sytuacji możemy wystąpić do pracownika z żądaniem naprawienia powstałej szkody, a jeżeli nie wyrazi na to zgody, potrącić z jego wynagrodzenia odpowiednią kwotę, aby przynajmniej częściowo pokryć stratę? Pracownikowi nie powierzano mienia, a jego wynagrodzenie miesięczne wynosi 4000 zł brutto.
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się