22.05.2006 Kadry i płace

Czy informacja telefoniczna o zmianie rachunku bankowego pracownika jest wystarczająca dla pracodawcy

 Jeden z naszych pracowników zgłosił nam telefonicznie 27 kwietnia br. zmianę numeru konta bankowego. Poprosił, aby wynagrodzenie za maj br. przelać już na nowy rachunek prowadzony przez inny bank. Przyjęliśmy zawiadomienie pracownika, ale poprosiliśmy, by na początku maja 2006 r. potwierdził zmianę rachunku pisemnym oświadczeniem. Pracownik nie uczynił tego. Tymczasem osoba odpowiedzialna za wprowadzanie danych do programu płacowego zapomniała wpisać nowy rachunek pracownika. W związku z tym jego majowe wynagrodzenie zostało przelane na stare konto, które nie jest już aktywne (pracownik zademonstrował nam to przez internet). Aby zapewnić pracownikowi środki do życia, 30 maja br. będziemy chcieli udzielić mu zaliczki pieniężnej (w gotówce) w wysokości połowy wynagrodzenia. Czy popełnimy błąd nie wypłacając pracownikowi całej pensji wobec zapisu w regulaminie wynagradzania nakazującego wypłacić ją do końca miesiąca? Czy pracownik może domagać się od nas odsetek?

PROBLEM
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne