07.02.2006 Kadry i płace

Jak stosować system pracy weekendowej?

Wprowadzenie systemu pracy weekendowej było podyktowane zmieniającymi się warunkami gospodarczymi. Pracę w niedziele i święta wprowadza coraz więcej firm i instytucji. Pracodawcy decydują się na zatrudnianie pracowników w systemie pracy weekendowej w celu zapewnienia ciągłości pracy i stałej obsługi klientów.

Praca w systemie weekendowym polega na wyłącznym świadczeniu pracy przez pracownika w piątki, soboty, niedziele i święta, z możliwością wydłużenia dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin w okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca.
Zasady wprowadzenia systemu weekendowego
System pracy weekendowej można zastosować jedynie na pisemny wniosek pracownika. Oznacza to, że pracodawca nie może swoją jednostronną decyzją narzucić pracy w takim systemie. Nie ma również obowiązku akceptacji wniosku pracownika. Ze względu na indywidualne potrzeby, we wniosku o objęcie systemem pracy weekendowej pracownik może wskazać, w jakie dni chciałby pracować, ale ograniczając się tylko do piątków, sobót, niedziel i świąt.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne