Oświadczenie pracownika o korzystaniu z uprawnień rodzicielskich – co powinno zawierać
Pracodawca może żądać od pracowników będących rodzicami lub opiekunami dzieci informacji o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień rodzicielskich np. w zakresie zwolnienia od pracy na dziecko do 14 lat czy możliwości odmowy pracy w godzinach nadliczbowych (gdy dziecko nie ukończyło 8 lat). Najprostszym sposobem odbierania oświadczeń od pracowników w tym zakresie jest sporządzenie pisemnego oświadczenia, w którym pracownik jedynie odznaczy odpowiednie informacje.
Rodzice lub opiekunowie nie muszą korzystać ze wszystkich uprawnień pracowniczych, jakie przysługują im z tytułu wychowywania dzieci. Pracodawcy jest więc potrzebna informacja, z jakich uprawnień dany pracownik chce korzystać.
Możliwość korzystania z większości uprawnień rodzicielskich ma każdy z rodziców lub opiekunów dziecka. Rodzice nie mogą jednak czasami korzystać z tych uprawnień jednocześnie. Zatem dla pracodawcy istotne jest ustalenie, w jaki sposób się nimi podzielili.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty