Artykuł aktualny na dzień 25-11-2024
24.11.2024 Kadry i płace

Oświadczenie pracownika o korzystaniu z uprawnień rodzicielskich – co powinno zawierać

Pracodawca może żądać od pracowników będących rodzicami lub opiekunami dzieci informacji o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień rodzicielskich np. w zakresie zwolnienia od pracy na dziecko do 14 lat czy możliwości odmowy pracy w godzinach nadliczbowych (gdy dziecko nie ukończyło 8 lat). Najprostszym sposobem odbierania oświadczeń od pracowników w tym zakresie jest sporządzenie pisemnego oświadczenia, w którym pracownik jedynie odznaczy odpowiednie informacje.

Rodzice lub opiekunowie nie muszą korzystać ze wszystkich uprawnień pracowniczych, jakie przysługują im z tytułu wychowywania dzieci. Pracodawcy jest więc potrzebna informacja, z jakich uprawnień dany pracownik chce korzystać.

Możliwość korzystania z większości uprawnień rodzicielskich ma każdy z rodziców lub opiekunów dziecka. Rodzice nie mogą jednak czasami korzystać z tych uprawnień jednocześnie. Zatem dla pracodawcy istotne jest ustalenie, w jaki sposób się nimi podzielili.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne