Ewidencjonowanie czasu pracy - na co warto zwrócić uwagę?
Jednym z kluczowych obowiązków pracodawcy jest prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników, niezależnie od liczby zatrudnionych osób. Kontrole przeprowadzane przez inspektorów pracy ujawniają, że ewidencjonowanie czasu pracy stanowi jedno z największych wyzwań dla działów kadrowych. Na co powinni zwrócić uwagę pracodawcy?
Ewidencja czasu pracy – jak prawidłowo ją prowadzić »
Kontrole PIP w 2025 r. - na co powinni zwrócić uwagę pracodawcy? »
Obowiązek ewidencjonowania czasu pracy
Każdy pracodawca, bez względu na liczbę zatrudnionych pracowników, musi założyć i prowadzić ewidencję czasu pracy w zakresie przewidzianym odpowiednimi przepisami prawa pracy. Obowiązek ten ciąży na pracodawcy od pierwszego dnia zatrudnienia pracownika. Nie ma przy tym znaczenia, w jakim systemie i rozkładzie czasu pracy jest zatrudniony pracownik. Taki obowiązek spoczywa bowiem na pracodawcy w każdym z systemów (podstawowym, równoważnym, przerywanym, weekendowym, zadaniowym, skróconego tygodnia pracy, w ruchu ciągłym).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
