Czy z wynagrodzenia pracownika można potrącić kwoty nadpłacone wskutek pomyłki osoby rozliczającej płace
PROBLEM
Przez błędną interpretację przepisów zatrudniany przez nas specjalista ds. kadr i płac nie wliczał przez pewien czas do podstawy oskładkowania jednego ze świadczeń pieniężnych. Z tego powodu kilku pracowników otrzymywało przez 5 miesięcy z tytułu wynagrodzeń za pracę wyższe niż im przysługiwały kwoty do wypłaty, gdyż nie były one pomniejszane o część należnych składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Czy w tych okolicznościach można potrącić z pensji wspomnianych podwładnych bez ich pisemnej aprobaty zaległe należności na rzecz organu rentowego (w części podlegającej finansowaniu ze środków zatrudnionych osób)?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się