12.06.2013 Kadry i płace

Jakie obowiązki informacyjne dotyczące czasu pracy ma pracodawca wobec PIP

Pracodawca musi poinformować Państwową Inspekcję Pracy o wydłużeniu okresu rozliczeniowego, jeżeli nie zgadzają się na to organizacje związkowe lub nie ma w firmie związków zawodowych. Nieuzasadnione wprowadzenie wydłużonych okresów rozliczeniowych może narazić pracodawcę na kontrolę PIP.

Niedopełnienie przez pracodawcę obowiązku informacyjnego wobec PIP może również spowodować wystąpienie przez inspektora pracy do pracodawcy o dopełnienia tego wymogu.

Wydłużanie okresów rozliczeniowych

Okresy rozliczeniowe w systemie podstawowym, przerywanym i zadaniowym mogą zostać wydłużone do 6 lub maksymalnie 12 miesięcy. Takie wydłużenie jest możliwe tylko w szczególnych przypadkach.

Warunki wydłużenia okresów rozliczeniowych do 6 lub 12 miesięcy

System czasu pracy

Podstawowy okres rozliczeniowy

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne