Jak określić miejsce wykonywania pracy przez pracownika?
Jednym z istotnych elementów umowy o pracę jest wskazanie miejsca wykonywania pracy przez pracownika. Kiedy zatrudnione osoby wykonują pracę w siedzibie pracodawcy, sprawa ta nie budzi wątpliwości. W sytuacji przedsiębiorców, którzy świadczą usługi w wielu miejscach, odpowiednie sformułowanie umów z pracownikami może nie być łatwe.
Wskazanie miejsca wykonywania pracy jest obowiązkowe w każdej umowie o pracę. Pracodawca i pracownik mają dużo możliwości, określając je swobodnie przy zawieraniu umowy o pracę. Nie jest możliwa zmiana lokalizacji wykonywania obowiązków pracowniczych przez jedną ze stron z pominięciem procedur kodeksowych.
Przy wskazywaniu miejsca wykonywania pracy należy uwzględnić specyfikę tej pracy. Dlatego istotne będzie to, ile czasu pracownik spędza w jednym miejscu podczas swojej pracy oraz czy pracodawca w ogóle przewidział dla zatrudnionej osoby wydzielone stanowisko pracy. Trzeba bowiem pamiętać, że nie każde miejsce wykonywania pracy musi mieć określone zaplecze techniczne, sanitarne czy socjalne.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się