Jakie zmiany dla pracodawców wprowadzono w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy
Odformalizowanie procedur kontrolnych, poprzez stosowanie poleceń ustnych oraz możliwość odstąpienia przez inspektora pracy od stosowania sankcji wobec pracodawcy naruszającego przepisy prawa pracy, to najważniejsze zmiany wprowadzone w wyniku nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Obowiązuje ona od 8 sierpnia 2011 r.
Celem nowelizacji jest uporządkowanie dotychczasowych regulacji i wprowadzenie rozwiązań zapewniających bardziej efektywną kontrolę przestrzegania przepisów prawa pracy. W ściśle określonych w ustawie o PIP sytuacjach pracodawcy unikną konsekwencji naruszenia przepisów prawa pracy, mimo że inspektor pracy stwierdzi uchybienia w tym zakresie. Ustawodawca uprościł również postępowanie zmierzające do uzyskania pozwolenia na użytkowanie budynku, w którym mają pracować pracownicy, poprzez wyłączenie obowiązku konsultacji przedodbiorowej inspektora PIP.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty