Kiedy utrata zaufania spowodowana niewykonywaniem obowiązków służbowych przez pracownika nie uzasadnia zwolnienia z pracy
Zwolniliśmy z pracy z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia pracownika, który miał 5 lat stażu pracy w naszej firmie. Powodem zwolnienia była utrata zaufania do pracownika, spowodowana niewykonywaniem przez niego części jego obowiązków wynikających z zakresu obowiązków. Wykonywał je za pracownika jego bezpośredni przełożony. Pracownik odwołał się do sądu pracy z roszczeniem o przywrócenie do pracy. Umotywował pozew tym, że pracę kontrolował jego bezpośredni przełożony, który nigdy nie zwrócił mu uwagi na temat niewłaściwego wykonywania pracy czy niewykonywania prac wynikających z zakresu obowiązków. Czy odwołanie pracownika było uzasadnione?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się