Jakie obowiązki są związane z badaniami profilaktycznymi pracowników?
Inspektor pracy przeprowadzając kontrole u pracodawców niejednokrotnie napotyka nieprawidłowości związane zarówno z kierowaniem pracowników na badania profilaktyczne, częstotliwością badań, jak i ich dokumentacją. Co powinien wiedzieć pracodawca, aby uniknąć grzywny za naruszenie przepisów bhp?
Obowiązki pracodawcy w zakresie badań pracowników reguluje Kodeks pracy oraz rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się