Jak wprowadzić w firmie zmiany Kodeksu pracy - nowe obowiązki pracodawców
Dostosowanie regulaminów nie kończy prac pracodawcy związanych z wypełnieniem obowiązków, jakie wiążą się z wdrożeniem zmian w Kodeksie pracy. Ustawodawca nałożył na pracodawcę dodatkowe indywidualne obowiązki informacyjne, a w niektórych przypadkach wymusza konieczność uzupełnienia treści umów o pracę.
Zgodnie z nowymi przepisami poinformowanie pracowników o zasadach obowiązujących u pracodawcy przez zapoznanie ich z regulaminem pracy nie zawsze wystarczy, aby być w zgodzie z przepisami. Prawodawca wymaga też indywidualnego poinformowania o niektórych sprawach.
Oprócz regulaminu pracy - indywidualna informacja
Artykuł 29 § 3 Kodeksu pracy nakłada dodatkowo na pracodawcę zobowiązanego do ustalania regulaminu pracy obowiązek poinformowania na piśmie każdego pracownika, nie później niż w terminie 7 dni od zawarcia umowy o pracę, o dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę, urlopie wypoczynkowym oraz długości wypowiedzenia umowy o pracę.
Nie chodzi o powtarzanie zapisów regulaminu pracy, ale konkretne wskazanie pracownikowi dotyczących go norm. Ustawodawca nie precyzuje przy tym zakresu informacji, co może budzić praktyczne wątpliwości.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się