Wyrok NSA z dnia 21 czerwca 2018 r., sygn. II GSK 2395/16
Transport
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Skoczylas Sędzia NSA Cezary Pryca (spr.) Sędzia del. WSA Piotr Przybysz Protokolant Monika Majak po rozpoznaniu w dniu 21 czerwca 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 1 grudnia 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 1383/15 w sprawie ze skargi [A.] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie; 2. zasądza od [A.] na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 1.800 (jeden tysiąc osiemset) złotych tytułem częściowego zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 1 grudnia 2015 r. po rozpoznaniu skargi [A.] w upadłości likwidacyjnej z siedzibą K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2015 r. w przedmiocie kary pieniężnej uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Katowicach z dnia [...] września 2014 r. oraz zasądził od organu na rzecz skarżącej spółki koszty postępowania sądowego.
Z uzasadnienia wyroku wynika, że za podstawę rozstrzygnięcia Sąd I instancji przyjął ustalenia, iż [...] lipca 2014 r., na drodze gminnej (ul. [...]) o dopuszczalnym nacisku osi do 8 t, w J. zatrzymano do kontroli trzyosiowy samochód ciężarowego marki Man o nr rej. [...]. Pojazdem kierował Pan D. K. w imieniu i na rzecz przedsiębiorcy Transport Samochodowy B. B., który wykonywał przejazd z ładunkiem podzielnym w postaci ziemi na terenie J.. Załadowcą przewożonego towaru było [A.] (dalej: skarżąca, spółka).
W wyniku dokonanego ważenia stwierdzono, iż nacisk na podwójną oś napędową pojazdu wyniósł 25,35 t. Wynik ważenia został pomniejszony o maksymalne dopuszczalne błędy pomiarowe dla wag oraz dla stanowiska pomiarowego dla każdej osi o 2% i zaokrąglony do 0,1 t. w górę i wyniósł 24,75 t.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty