Czy za czas zwolnienia z pracy w celu załatwienia spraw osobistych należy pracownikowi wypłacić wynagrodzenie
Nasza firma zajmuje się organizacją i sprzedażą wycieczek zagranicznych. Ostatnio jedna z pracownic zatrudniona w dziale sprzedaży dwukrotnie zwróciła się z prośbą o zwolnienie na 2 godziny z pracy w celu załatwienia spraw osobistych. Za pierwszym razem odmówiliśmy, ponieważ w związku z dużą ilością klientów obecność pracownicy w firmie była niezbędna, natomiast za drugim razem udzieliliśmy jej zwolnienia. Czy postąpiliśmy właściwie? Czy pracodawca może nie wyrazić zgody na przerwę w pracy w celu załatwienia spraw osobistych, czy też ma obowiązek udzielić prawnikowi zwolnienia? Czy pracownikom należy się wynagrodzenie za ten czas?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się