Czy w regulaminie pracy można zobowiązać pracownika do odbierania telefonu służbowego po godzinach pracy
Do regulaminu pracy chcemy sporządzić aneks, zgodnie z którym każdy pracownik działu obsługi klienta będzie zobowiązany do odbierania telefonu służbowego we wszystkie poniedziałki i czwartki, również w porze nocnej, a w razie potrzeby - przyjazdu do pracy na wyznaczoną przez przełożonego godzinę. W przypadku wezwania do stawienia się w pracy pracownik będzie mógł odebrać sobie inny wolny dzień do końca miesiąca, w którym pracował po godzinach. Czy taki zapis jest dopuszczalny?
PROBLEM
RADA
Taki zapis nie może zostać wprowadzony do regulaminu pracy. Zobowiązanie do odbierania telefonu służbowego po godzinach pracy należy uznać za dyżur pracowniczy. Dyżuru pracowniczego nie można natomiast pełnić przez 24 godziny na dobę, tak jak chcą Państwo ustalić we wtorki i czwartki. W każdej dobie pracowniczej trzeba bowiem zapewnić pracownikom 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty