28.04.2012 Kadry i płace

Kiedy dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę

Jeżeli dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę, wówczas pracodawca przejmujący staje się stroną w stosunkach pracy z pracownikami. Problematyczne w praktyce jest często ustalenie, czy faktycznie doszło do przejęcia zakładu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy, np. w sytuacji, gdy pracodawca powierza część zadań podmiotowi trzeciemu.

Przejęcie całego lub części zakładu przez innego pracodawcę jest korzystne dla dotychczasowego pracodawcy. W przypadku gdy dochodzi do przejścia zakładu na innego pracodawcę nie trzeba bowiem rozwiązywać z pracownikami umów o pracę (art. 231 Kodeksu pracy). Wystarczy jedynie przekazać im informację na piśmie, jeżeli w zakładzie nie ma organizacji związkowych, o:

● przewidywanym terminie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę,

● przyczynach prawnych i ekonomicznych tego przejścia,

● socjalnych skutkach tego przejścia dla pracowników,

● zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudnienia pracowników.

Taką informację przekazują pracownikom dotychczasowy i nowy pracodawca w terminie co najmniej 30 dni przed przewidywanym terminem przejścia zakładu lub jego części. Jeżeli u pracodawcy działa organizacja związkowa, to taką informację dotychczasowy i nowy pracodawca przekazują tej organizacji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne