Jak ustalać harmonogram w równoważnym systemie czasu pracy?
Zatrudniamy pracowników w równoważnym systemie czasu pracy (do 12 godz. na dobę) w 3-miesięcznym okresie rozliczeniowym. Praca w naszym zakładzie odbywa się przez 24 godz. na dobę we wszystkie dni tygodnia. Z ustalonego harmonogramu pracy wynika, że pracownik musi przyjść do pracy np. w święto, w sobotę (w zakładzie przyjęto, że sobota jest dniem dodatkowo wolnym od pracy), jak również w niedzielę. Harmonogram przewiduje, że pracownik ma wolną niedzielę raz na 4 tygodnie. Czy mimo to mam obowiązek wyznaczenia dokładnie w harmonogramie pracy, który dzień jest dniem wolnym za przepracowaną sobotę, niedzielę czy święto, czy wystarczy, że tylko w harmonogramie jest zaplanowana dla każdego pracownika właściwa liczba godzin do przepracowania?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się