Interpretacja indywidualna z dnia 21.02.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.835.2018.2.EB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.835.2018.2.EB
Zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości zabudowanej i braku obowiązku udokumentowania fakturą oraz zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości niezabudowanych i braku obowiązku udokumentowania fakturą.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2018 r. (data wpływu 11 grudnia 2018 r.), uzupełnionym w dniu 20 stycznia 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości zabudowanej i braku obowiązku udokumentowania fakturą jest prawidłowe,
- zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości niezabudowanych i braku obowiązku udokumentowania fakturą jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 20 stycznia 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości zabudowanej i braku obowiązku udokumentowania fakturą oraz zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości niezabudowanych i braku obowiązku udokumentowania fakturą.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
Wnioskodawca 1 lipca 2016 r. rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej, główna działalność kod PKD 55.20.Z obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania. Wnioskodawca prowadzi księgowość na zasadach ogólnych i jest podatnikiem podatku VAT. W 2018 r. rozliczał się na podstawie skali podatkowej, natomiast od 2019 r. płacić będzie podatek liniowy 19%.
W dniu 14 października 2016 r. Wnioskodawca nabył od dewelopera nieruchomość gruntową zabudowaną budynkiem mieszkalnym. Na zakup nieruchomości została wystawiona faktura VAT ze stawką 8%. Faktura została zaksięgowana w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Ponadto, jednocześnie wraz z nabyciem ww. nieruchomości gruntowej zabudowanej, Wnioskodawca nabył udział wynoszący 2/140 w nieruchomości niezabudowanej, udział wynoszący 56/3078 w kolejnej nieruchomości niezabudowanej oraz udział wynoszący 1/8 w kolejnej nieruchomości niezabudowanej. Nieruchomość, na której został posadowiony budynek mieszkalny, została wprowadzona do środków trwałych firmy oraz na podstawie art. 22j ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dokonana została amortyzacja w stawce 10%. Nieruchomość była wykorzystywana na cele prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej (wynajem krótkoterminowy). W 2017 r. Wnioskodawca na terenie nieruchomości postawił budynek gospodarczy o wymiarach 2x3 m. Postawienie budynku nie wymagało pozwolenia na budowę, wymagane było jedynie zgłoszenie. Budynek gospodarczy służy wyłącznie do użytku prywatnego, np. przechowywania kosiarki do trawy, narzędzi ogrodowych. Budynek ten nigdy nie był ujęty w środkach trwałych działalności gospodarczej oraz nie był amortyzowany. Postawienie budynku nie było związane z wydatkiem równym co najmniej 30% wartości początkowej nieruchomości.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty