07.01.2006 Kadry i płace

Jak wyliczyć wynagrodzenie przy stawce godzinowej w przypadku nieobecności pracownika z różnych przyczyn?

W jaki sposób obliczyć wynagrodzenie za przepracowaną część miesiąca, jeżeli pracownik przez 22 dni (od 1 do 22 dnia miesiąca) pobierał zasiłek chorobowy, przepracował 5 dni i jeden dzień był na urlopie wypoczynkowym. Liczba godzin do przepracowania wynosi 168, a pracownik jest wynagradzany stawką godzinową (minimalne wynagrodzenie). Czy w tym przypadku należy zastosować rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy, czy ustawę o minimalnym wynagrodzeniu? Przy wyliczaniu zgodnie z rozporządzeniem wynagrodzenie za pracę powinno wynosić nie mniej niż 226,40 zł (849 zł : 30 × 22 dni = 622,60 zł; 849 zł - 622,60 zł = 226,40 zł). Natomiast wyliczając zgodnie z ustawą o minimalnym wynagrodzeniu wynagrodzenie za pracę powinno wynosić nie mniej niż 242,40 zł (849 zł : 168 godzin = 5,05 zł, pięć dni pracy i jeden dzień urlopu to 48 godzin, czyli 48 godzin × 5,05 zł = 242,40 zł). Różnica wynosi 16 złotych. Którą metodę powinnam zastosować?

PROBLEM
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne