Jak biuro rachunkowe powinno się bronić, gdy klient bezpodstawnie żąda odszkodowania za usługi księgowe
PROBLEM
Dostałam pismo od byłego klienta. Zażądał w nim zapłaty odszkodowania z tytułu odsetek, które musiał zapłacić do urzędu skarbowego z powodu nieterminowego przekazywania informacji o podatku do zapłaty, oraz zwrotu 50% wynagrodzenia za usługi księgowe od początku współpracy z moim biurem, ponieważ nie otrzymał doradztwa podatkowego (porad w zakresie optymalizacji podatków) i musiał płacić za to dodatkowe pieniądze.
Główną przyczyną w opóźnionym przekazywaniu informacji o podatkach były leżące po stronie klienta olbrzymie problemy z terminowym dostarczeniem dokumentów oraz braki w dokumentacji. Fakt istnienia braków w dokumentacji wyszedł także na jaw w okresie, w którym obsługiwało go inne biuro rachunkowe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się