Porada aktualna na dzień 27-04-2024
28.02.2024 Rachunkowość firm

Jak biuro rachunkowe powinno się bronić, gdy klient bezpodstawnie żąda odszkodowania za usługi księgowe

PROBLEM

Dostałam pismo od byłego klienta. Zażądał w nim zapłaty odszkodowania z tytułu odsetek, które musiał zapłacić do urzędu skarbowego z powodu nieterminowego przekazywania informacji o podatku do zapłaty, oraz zwrotu 50% wynagrodzenia za usługi księgowe od początku współpracy z moim biurem, ponieważ nie otrzymał doradztwa podatkowego (porad w zakresie optymalizacji podatków) i musiał płacić za to dodatkowe pieniądze. 

Główną przyczyną w opóźnionym przekazywaniu informacji o podatkach były leżące po stronie klienta olbrzymie problemy z terminowym dostarczeniem dokumentów oraz  braki w dokumentacji. Fakt istnienia braków w dokumentacji wyszedł także na jaw w okresie, w którym obsługiwało go inne biuro rachunkowe. 

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne