20.12.2018 Ubezpieczenia

Nowe uprawnienia ZUS i płatników składek od 1 stycznia 2019 r. w zakresie kontroli zwolnień lekarskich

ZUS uzyskał od 1 stycznia 2019 r. możliwość zawiadamiania ubezpieczonych o kontroli ich czasowej niezdolności do pracy nie tylko za pośrednictwem operatora pocztowego, ale również przez pracowników ZUS czy pracodawcę. Ponadto zawiadomienie ZUS o terminie badania m.in. przez lekarza orzecznika może zostać przekazane ubezpieczonemu w innej formie niż pisemna, np. na numer jego telefonu lub adres elektroniczny. Skorzystanie z tej formy zawiadamiania będzie możliwe, jeżeli dane o numerze telefonu czy adresie poczty elektronicznej będą znane podmiotom dokonującym zawiadomienia o terminie badania. Takie zmiany wprowadziła ustawa z 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym.

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują istotne zmiany w zakresie kontroli czasowej niezdolności do pracy osób ubezpieczonych. Dotyczą one przede wszystkim:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne