25.05.2017 Kadry i płace

Czy w systemie równoważnym pracodawca może planować pracę zawsze po 12 godzin

PROBLEM

Pracownicy pracują w systemie równoważnym, na 12-godzinne zmiany. Obowiązują ich miesięczne okresy rozliczeniowe. Na takie też okresy tworzymy harmonogramy czasu pracy. Nie zawsze planowanie 12-godzinnych dni pracy zgadza się nam z wymiarem czasu pracy w danym okresie rozliczeniowym. Czy ze względu na organizację pracy możemy w harmonogramach planować pracę w ten sposób, a pracownikom ewentualnie wypłacać wynagrodzenie za godziny przepracowane ponad obowiązujący wymiar czasu pracy?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne