06.12.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2012, sygn. IPTPP4/443-604/12-5/OS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-604/12-5/OS

Refakturowanie kosztów oraz stawki dla wywozu nieczystości stałych dla właścicieli lokali użytkowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 24 sierpnia 2012 r. (data wpływu 27 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 listopada 2012 r. (data wpływu 27 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania kosztów oraz stawki dla wywozu nieczystości stałych dla właścicieli lokali użytkowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania kosztów oraz stawki dla wywozu nieczystości stałych dla właścicieli lokali użytkowych.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 21 listopada 2012 r. (data wpływu 27 listopada 2012 r.) w zakresie doprecyzowania sposobu reprezentacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Na osiedlu xxx działa Wspólnota Mieszkaniowa. W skład Wspólnoty wchodzą właściciele wyodrębnionych lokali mieszkalnych oraz lokali użytkowych. Właściciele tych lokali są obowiązani do ponoszenia kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz do wnoszenia zaliczek na pokrycie kosztów dostawy mediów do tych lokali.

Wspólnota Mieszkaniowa jest stroną umów na dostawę mediów, w tym wywozu nieczystości stałych (śmieci), którą zawarła z Przedsiębiorstwem Oczyszczania Miasta. Całkowity miesięczny koszt wywozu nieczystości stałych dla Wspólnoty zgodnie z zawartą umową wynosi 4200 zł (brutto). Wspólnota z tego tytułu jest obciążana fakturą VAT, gdzie wartość netto usługi wykazana na fakturze stanowi kwotę 3 888,00 zł i do ceny netto doliczony jest podatek VAT przy zastosowaniu stawki 8%, co daje wartość brutto 4 200,00 zł. Rozliczając koszty związane z wywozem nieczystości stałych zarówno od lokali mieszkaniowych jak też lokali użytkowych właściciele Wspólnoty postanowili rozliczać je w formie miesięcznych zaliczek.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne