Czy księgowa ma obowiązek złożenia w imieniu klienta wniosku o odroczenie podatków
PROBLEM
Była już klientka mojego biura rachunkowego napisała do mnie e-mail, że mam zapłacić jej odszkodowanie i zadośćuczynienie, ponieważ nie wywiązałam się – jej zdaniem – z umowy o usługi księgowe. Pani dopiero co rozpoczęła działalność i nie wszystko poszło po jej myśli. W związku z tym nie miała pieniędzy na zapłatę podatków i ZUS i ostatecznie ich nie opłaciła. Urząd skarbowy zajął jej rachunek. Klientka poszła na konsultację do innej księgowej, która podobno jej powiedziała, że powinnam złożyć w jej imieniu wnioski o odroczenie zapłaty podatków i ZUS, a tego nie zrobiłam. Nie miałam żadnych zapisów, które zobowiązywałyby mnie do złożenia takiego wniosku. Klientka wymyśliła jeszcze, że ją oszukałam, bo ona płaciła za usługi, a ja się z nich nie wywiązałam, gdyż nie złożyłam wniosku o odroczenie podatków. Czy była klientka ma szansę uzyskać ode mniej jakieś pieniądze? Czy może złożyć zawiadomienie, że dopuściłam się oszustwa?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
