Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (588834)
      • Kadry i płace (25426)
      • Obrót gospodarczy (85697)
      • Rachunkowość firm (3632)
      • Ubezpieczenia (34176)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
      • Urlop z powodu działania siły wyższej
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    Porada aktualna na dzień 19-05-2025
    28.08.2024 Obrót gospodarczy Rachunkowość firm

    Czy klient może podważać kwotę wynagrodzenia wynikającego z zaakceptowanej mailowo stawki godzinowej

    Klient zwrócił się do mnie, abym przygotowała dla niego dodatkowe zestawienie, które jest mu potrzebne do uzyskania kredytu w banku. Gdy rozmawialiśmy przez telefon, oboje stwierdziliśmy, że pewnie zajmie to kilka godzin i że napiszę do niego e-mail z informacją w sprawie wyceny. Napisałam wiadomość e-mail o treści: „proponuję stawkę 300 zł + VAT za 1 godzinę pracy księgowej”. Klient odpisał, że akceptuje. Przygotowałam to zestawienie, wyszło mi 5 godzin. Wystawiłam więc fakturę na 1500 zł + VAT, którą wysłałam klientowi. Ten po 10 dniach od otrzymania faktury (po upływie terminu płatności) odpisał, że jej kwota różni się od tego, co było w korespondencji mailowej. Zaskoczyło mnie to niesamowicie, przecież przez telefon mówiliśmy, że przygotowanie zestawienia zajmie kilka godzin. Teraz twierdzi, że z wiadomości e-mail jasno wynika, iż umówiliśmy się na 300 zł + VAT za wykonanie zlecenia. By nie być gołosłowną w kwestii liczby przepracowanych godzin, przesłałam klientowi bardzo szczegółowe wyliczenie czynności i czasu przeznaczonego na wykonanie zestawienia. W programie księgowym również został odnotowany czas pracy. Podczas naszych rozmów z klientem nie pojawiało się również zastrzeżenie, które zobowiązywałoby mnie do informowania klienta o każdej przekroczonej godzinie itp. Klient przed wykonaniem usługi telefonicznie prosił i mówił, żeby od razu zacząć pracę na przygotowaniem tego zestawienia do banku, co też zrobiłam. Nawet jedna z pracownic mojego biura słyszała rozmowę z klientem, w której padła informacja o tym, że przygotowanie zestawienia zajmie kilka godzin. Z klientem już nie współpracuję. Czuję się jednak oszukana. Czy jestem w stanie wygrać sprawę przeciwko klientowi o zapłatę całej kwoty 1500 zł + VAT?

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Czy była księgowa jest zobowiązana do udzielania informacji nowej księgowej byłego klienta
    • Czy księgowa ponosi odpowiedzialność, gdy program online nie pobrał do pliku sprzedaży wszystkich faktur wystawionych przez klienta
    • Czy biuro rachunkowe ma obowiązek tworzenia raportów o strukturze płatności podatkowych
    • Czy biuro rachunkowe musi napisać dla klienta umowę o dzieło
    • Czy biuro rachunkowe musi doradzać jednostkom współpracującym z klientem biura
    • USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Art./§ 65 353
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    05.05.2025 Obrót gospodarczy
    Czy księgowa może żądać wynagrodzenia za korekty, jeśli umówiła się z klientem na ryczałt
    Czytaj więcej
    29.04.2025 Obrót gospodarczy
    Czy bezpieczny jest zapis w umowie stanowiący, że księgowa zobowiązana jest upewnić się, czy klient przesłał komplet dokumentów za dany okres
    Czytaj więcej
    09.04.2025 Kadry i płace
    Czy z tytułu wypłaty wynagrodzenia z umowy zlecenia po terminie przypadającym w sobotę przysługują odsetki
    Czytaj więcej
    31.03.2025 Podatki
    Czy księgowa ma obowiązek złożenia w imieniu klienta wniosku o odroczenie podatków
    Czytaj więcej
    31.03.2025 Obrót gospodarczy
    Czy księgowa odpowiada za błąd w umowie pożyczki napisanej „po koleżeńsku”
    Czytaj więcej
    21.03.2025 15:12 Podatki
    VAT od zwrotu kosztów ogólnych poniesionych przez wykonawcę zamówienia – zmiana interpretacji
    Czytaj więcej
    27.02.2025 Obrót gospodarczy
    Czy księgowa ponosi koszt odzyskania danych klienta w przypadku awarii jej dysku twardego
    Czytaj więcej
    06.02.2025 Obrót gospodarczy
    Jak biuro może się zabezpieczyć, gdy klient żąda ujęcia w kosztach podatkowych wydatku niezwiązanego z działalnością klienta
    Czytaj więcej
    03.02.2025 Podatki
    Czy można zaliczać do kosztów wynagrodzenie z umowy zlecenia zawartej z nastoletnim dzieckiem
    Czytaj więcej
    31.01.2025 Obrót gospodarczy
    Czy księgowa musi zwrócić wspólniczce połowę zapłaconego odszkodowania, gdy była jej cichym wspólnikiem
    Czytaj więcej
    27.12.2024 Obrót gospodarczy
    Czy księgowa ponosi odpowiedzialność, jeśli nie wysłała wniosku o wakacje składkowe
    Czytaj więcej
    02.12.2024 Obrót gospodarczy
    Czy klient ma prawo żądać od biura rachunkowego nadpłaconej kwoty, którą musi zwrócić swojemu kontrahentowi w związku z podwójną zapłatą za fakturę
    Czytaj więcej
    29.10.2024 Obrót gospodarczy
    Czy można natychmiastowo wypowiedzieć umowę zlecenia, gdy w umowie zastrzeżono termin wypowiedzenia
    Czytaj więcej
    04.10.2024 Obrót gospodarczy
    Czy klient może dochodzić od biura rachunkowego odszkodowania w związku z decyzją biura o odmowie podpisania sprawozdania finansowego
    Czytaj więcej
    01.08.2024 Rachunkowość firm
    Czy była księgowa jest zobowiązana do udzielania informacji nowej księgowej byłego klienta
    Czytaj więcej
    26.07.2024 07:00 Rachunkowość firm
    Jakie czynniki negatywnie wpływają na renomę biura rachunkowego
    Czytaj więcej
    03.07.2024 Rachunkowość firm
    Czy biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność za przygotowanie dokumentów do złożenia w KRS, nie dokonując analizy umowy spółki
    Czytaj więcej
    03.07.2024 Rachunkowość firm
    Czy biuro rachunkowe ma obowiązek poinformowania spółki o tym, że jej przychody zbliżają się do limitu powodującego utratę prawa do stawki CIT 9%
    Czytaj więcej
    07.06.2024 Podatki
    Warunki odzyskania nadpłaty podatku od wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych – odpowiedzi na 5 pytań z praktyki
    Czytaj więcej
    28.05.2024 Rachunkowość firm
    Czy w umowie o świadczenie usług księgowych da się zawrzeć ochronę przed „nieodpowiedzialnym" klientem
    Czytaj więcej
    28.05.2024 Rachunkowość firm
    Czy grzecznościowa i nieodpłatna porada prawna ze strony biura rachunkowego wiąże się z odpowiedzialnością
    Czytaj więcej
    27.05.2024 Podatki
    Jak udokumentować odszkodowanie za bezumowne korzystanie z nieruchomości
    Czytaj więcej
    14.05.2024 Kadry i płace
    Zasady przyznawania dodatków do wynagrodzenia po ukończeniu specjalizacji - Wyrok SN z dnia 14 maja 2024 r., sygn. I PSKP 15/23
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.