22.03.2024

Przedłużenie terminu udostępniania informacji publicznej - Wyrok NSA z dnia 22 marca 2024 r., sygn. III OSK 237/22

Zastosowanie przez organ administracji publicznej art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej w celu przedłużenia terminu udzielenia informacji publicznej jest dopuszczalne, gdy zakres żądanego wniosku wymaga uzyskania informacji z wielu źródeł i przeprowadzenia kompleksowej analizy, a samo przedłużenie terminu nie przekracza dwóch miesięcy od daty złożenia wniosku, nawet jeżeli przepisy nie określają jednoznacznie kryteriów oceny dopuszczalnych przyczyn opóźnienia.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Wojciech Jakimowicz (spr.) Sędziowie: sędzia NSA Ewa Kwiecińska sędzia del. WSA Mariusz Kotulski Protokolant: asystent sędziego Aleksandra Kraus po rozpoznaniu w dniu 22 marca 2024 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej K. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 28 października 2021 r. sygn. akt II SAB/Go 167/21 w sprawie ze skargi K. W. na przewlekłość postępowania Rady Gminy D. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim wyrokiem z dnia 28 października 2021 r., sygn. akt II SAB/Go 167/21 oddalił skargę K. W. (dalej jako: skarżący) na przewlekłe prowadzenie postępowania przez Radę Gminy D. (dalej także jako: organ) w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej.

Wyrok ten zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

W dniu 16 maja 2021 r. skarżący zwrócił się do organu, w nawiązaniu do sesji Rady Gminy z dnia 10 maja 2021 r., o:

- udostępnienie protokołów z posiedzeń (tych wyjazdowo objazdowych) komisji bezpieczeństwa, które odbyły się w okresie międzysesyjnym (15 marca – 10 maja);

- udzielenie informacji w jakim składzie odbywały się w tym czasie posiedzenia komisji bezpieczeństwa (lista obecności), przy czym skarżący podkreślił, że podczas sesji radny Ł. mówi, że spotykały się 3 osoby, a radna B., że byli to wszyscy. Jak było naprawdę?;

- w odniesieniu do petycji w sprawie drogi [...] w G., udzielenie informacji jak radny Ł. jest w stanie optycznie/wzrokowo określić obecność lub nie chemii budowlanej w drodze, o której mowa? Czyżby miał w oczach IR, a w głowie całą bibliotekę i w ten sposób określił skład wypełnienia drogi? Jeśli nie to skarżący wniósł o wykazanie, jaką metodyką posłużono się potwierdzając brak chemii budowlanej w omawianej drodze;

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne