Wyrok NSA z dnia 5 marca 2024 r., sygn. III OSK 420/23
Dokument wytworzony przez podmiot prywatny w procesie realizacji zadania publicznego finansowanego ze środków publicznych może być traktowany jako dokument wewnętrzny niepodlegający udostępnieniu w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej, jeżeli jest to propozycja wymagająca akceptacji organu publicznego i nie stanowi części zewnętrznie prezentowanego procesu decyzyjnego.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Ewa Kwiecińska Sędziowie: Sędzia NSA Rafał Stasikowski (spr.) Sędzia del. WSA Hanna Knysiak-Sudyka po rozpoznaniu w dniu 5 marca 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej K. T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 24 listopada 2022 r., sygn. akt II SAB/Wa 235/22 w sprawie ze skargi K. T. na bezczynność Wójta Gminy Lesznowola w przedmiocie rozpatrzenia wniosku z 28 stycznia 2022 r. o udostępnienie informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 24 listopada 2022 r., sygn. akt II SAB/Wa 235/22, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę K. T. na bezczynność Wójta Gminy Lesznowola w przedmiocie rozpoznania wniosku z 28 stycznia 2022 r.
o udostępnienie informacji publicznej.
Wyrok zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych:
Wnioskiem z 28 stycznia 2022 r. skarżący – Sołtys [...] – wniósł o udostepnienie informacji publicznej w zakresie przedłożenia kopii pisma przesłanego przez C. sp. z o.o. do Urzędu Gminy Lesznowola, w którym wykonawca ronda we wskazanej lokalizacji wnioskuje o przedłużenie terminu zakończenia inwestycji.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty