Interpretacja indywidualna z dnia 23 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.1061.2022.4.AP
Jednorazowa amortyzacja środka trwałego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 grudnia 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 14 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. jednorazowej amortyzacji środka trwałego. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 30 stycznia 2023 r. (wpływ 30 stycznia 2023 r.)
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Od 6 sierpnia 2020 r. prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą polegającą między innymi na produkcji sprzętu sportowego i świadczeniu usług związanych z doradztwem w zakresie informatyki. Jest Pan zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, a motocykl wyścigowy będzie do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
W 2022 r. oraz w 2023 r. spełnia Pan warunki statusu małego podatnika, zgodnie z art. 5a pkt 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W związku z zamiarem świadczenia usług wynajmu motocykli wyścigowych, które mogą jeździć tylko po torach wyścigowych, rozszerzył Pan zakres prowadzonej działalności gospodarczej od 11 grudnia 2022 r. o usługi wypożyczania sprzętu sportowego (77.21.Z) oraz wynajmu pozostałych urządzeń (77.39.Z).
W celu świadczenia ww. usług wynajmu motocykli wyścigowych, zamówił Pan w listopadzie 2022 r. pierwszy motocykl wyścigowy. Motocykl nie podlega rejestracji, ani homologacji dopuszczającej go do ruchu drogowego, w związku z czym nie jest i nie będzie dopuszczony do użytku drogowego. Pojazd nie posiada elementów wymaganych w ruchu drogowym, takich jak: lusterka, światła, kierunkowskazy, czy klakson, natomiast niektóre kluczowe elementy jak opony, układ hamulcowy, elektronika sterująca silnika są specyficzne dla zastosowania w sporcie i wymagają specjalnej obsługi, co uniemożliwia użycie w ruchu drogowym. Porusza się on wyłącznie po zamkniętych torach wyścigowych, a na miejsca treningów i wyścigów transportowany jest przez inny pojazd z garażu, w którym jest serwisowany i przechowywany.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty