Porada aktualna na dzień 19-04-2024
07.09.2021 Rachunkowość firm

Czy biuro musi informować klienta o innej, lepszej formie opodatkowania działalności

PROBLEM

Mój klient wystąpił do mnie z roszczeniem o to, żebym zwróciła mu nadwyżkę podatków, którą zapłacił jego zdaniem z mojej winy. Klient prowadził jednoosobową działalność gospodarczą, sam sobie ją założył, wybrał formę opodatkowania i przyszedł do naszego biura rachunkowego. Po kilku latach współpracy stwierdził, że powinniśmy poinformować go o tym, że inna forma opodatkowania byłaby dla niego korzystniejsza i że gdyby przeszedł na ryczałt, to dużo oszczędziłby. Umowę o świadczenie usług księgowych zawarliśmy ustnie. Czy w tej sytuacji mogę się obawiać konieczności zapłaty odszkodowania?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne