Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2013, sygn. IPPB1/415-1328/12-2/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-1328/12-2/ES
Zakres obowiązku pobrania i wpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu wydania uczestnikom Programu lojalnościowego będącymi fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą nagród rzeczowych i voucherów, braku obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17.10.2012 r. (data wpływu 25.10.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:
- obowiązku pobrania i wpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu wydania uczestnikom Programu lojalnościowego będącymi fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą nagród rzeczowych i voucherów - jest prawidłowe,
- braku obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C - jest prawidłowe,
- zwolnienia przedmiotowego - jest prawidłowe,
- w pozostałym zakresie - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25.10.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca Spółka z o.o. (zwana dalej również Agencją) zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych i lojalnościowych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów zleceniodawców.
W ramach działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Agencja zamierza zawrzeć ze swoim kontrahentem, zwanym dalej Klientem umowę o współpracy, której przedmiotem będzie świadczenie przez Agencję na rzecz Klienta kompleksowej usługi marketingowej polegającej na organizacji i prowadzeniu programu lojalnościowego (zwanego dalej również Programem).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty