24.08.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 24.08.2012, sygn. ILPP2/443-542/12-4/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-542/12-4/MN

Czy wliczenie do opłaty za administrowanie kosztów przeglądów budowlanych zgodnie z łączącą strony umową ze wspólnotą mieszkaniową będzie korzystało ze zwolnienia z podatku VAT jak dla usługi administrowania, czy też w części w jakiej opłata za administrowanie dotyczy przeglądu budowlanego powinna być opodatkowana stawką podatku VAT (23%) jak dla usługi świadczenia przeglądów budowlanych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 maja 2012 r. (data wpływu 24 maja 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 3 sierpnia 2012 r. (data wpływu 7 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 sierpnia 2012 r. (data wpływu 7 sierpnia 2012 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Podstawowym przedmiotem prowadzonej przez Wnioskodawczynię działalności gospodarczej jest świadczenie usług zarządzania nieruchomościami na zlecenie (68.32Z PKD) na podstawie zawartych umów o administrowanie (powierzenie zarządu) nieruchomością wspólną.

W ramach wykonywanych czynności administrowania nieruchomością wspólną są wykonywane okresowe przeglądy budowlane budynków (roczne i pięcioletnie). Obowiązek przeprowadzenia przeglądów budowlanych został nałożony ustawą prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. ze zm. (art. 62 ww. ustawy mówi: Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli: okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego). Przeglądy budowlane organizuje i ich koszty ponosi firma Zainteresowanej jako administrator nieruchomości. Następnie na mocy umowy o zarządzanie, opłaty te zostają wliczone do opłaty za administrowanie i przenoszone na zarządzaną wspólnotę mieszkaniową.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne