28.04.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2011, sygn. ILPB1/415-114/11-3/TW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-114/11-3/TW

Czy w związku z realizowanym programem lojalnościowym, adresowanym do pracowników spółki zatrudnionym zarówno w ramach umowy o pracę jak i umowy zlecenia, a także członków ich rodzin, udzielane rabaty stanowią dla nich przychody, jako częściowo nieodpłatne świadczenie, od którego Spółka powinna pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26 stycznia 2011 r. (data wpływu 28 stycznia 2011 r.), uzupełnionym w dniu 3 lutego 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania rabatów przyznawanych pracownikom i członkom ich rodzin w ramach programu lojalnościowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania rabatów przyznawanych pracownikom i członkom ich rodzin w ramach programu lojalnościowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (Spółka) wskazuje, iż jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych. Wszyscy pracownicy Spółki a także osoby zamieszkujące z tymi pracownikami w jednym gospodarstwie domowym, tacy jak: mąż, żona lub partner (członkowie rodzin pracowników), mogą uczestniczyć w programie lojalnościowym. Obecnie program obejmuje w Polsce około 4.000 osób. Celem tego programu jest przede wszystkim stworzenie grupy zakupowej, złożonej z pracowników spółek grupy do której należy Spółka oraz członków rodzin tych pracowników, która zwiększy sprzedaż towarów handlowych oferowanych przez Spółkę. Przystąpienie do programu odbywa się poprzez zgłoszenie uczestnictwa, za pomocą złożenia pisemnego wniosku przez osobę uprawnioną. Po zgłoszeniu uczestnictwa, pracownik oraz uprawniony członek jego rodziny otrzymuje imienną kartę, przy pomocy której może dokonywać zakupów z rabatem w sklepach należących do Spółki. Wydawanie kart imiennych ma na celu wyeliminowanie przypadków, w których osoba nieuprawniona posługuje się kartą w celu uzyskania rabatu. Wysokość rabatu jest taka sama dla każdego uczestnika i wynosi 25% procent ceny sprzedaży. Otrzymana karta nie jest ani kartą płatniczą, ani kartą kredytową, ani też innym środkiem płatniczym.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne