02.09.2011 Rachunkowość firm

Jak ująć w księgach rachunkowych wypłatę odszkodowania z tytułu umowy o zakazie konkurencji

Jesteśmy firmą z branży usługowej. W marcu 2011 r. członek zarządu złożył wypowiedzenie. W trakcie trwania umowy o pracę spółka zawarła z nim umowę o zakazie konkurencji. W ramach tej umowy pracownik (członek zarządu) zobowiązał się do niepodejmowania współpracy ze spółkami będącymi konkurencją dla naszej spółki przez okres 24 miesięcy od rozwiązania stosunku pracy. Za ten okres osobie tej będzie przysługiwało odszkodowanie w wysokości 480 000 zł płatne w miesięcznych ratach. Osoba, której będzie wypłacone świadczenie, jest obywatelem Niemiec i w chwili obecnej mieszka i pracuje w Niemczech (wyjechała z Polski po złożeniu wypowiedzenia). Pierwsza rata będzie płatna za wrzesień 2011 r. Nasza spółka sporządza sprawozdanie finansowe za okres 12 miesięcy kończących się 30 września 2011 r. W jaki sposób ująć w księgach rachunkowych i jak zaprezentować w sprawozdaniu finansowym tego typu transakcję? Jakie są konsekwencje podatkowe związane z wypłatą tego typu świadczeń?

problem

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne