Jak rozliczyć zaległe składki za pracownika, który wykonuje umowę zlecenia zawartą z innym podmiotem, ale na rzecz swojego pracodawcy
Nasza spółka podpisała kontrakt z inną firmą. Firma ta zawarła z naszym pracownikiem umowę zlecenia na wykonywanie usług dla naszej spółki. W efekcie ten pracownik jest jednocześnie naszym zleceniobiorcą, świadczącym dla nas usługi (inne niż w ramach umowy o pracę). Po kontroli ZUS we współpracującej z nami firmie okazało się, że to nasza spółka powinna opłacić wszystkie składki za tego pracownika. ZUS skontrolował także naszą firmę i nakazał skorygować raporty RCA oraz zapłacić zaległe składki, zgodnie z przypisem składek z protokołu pokontrolnego. W jaki sposób mamy pobrać składki od wynagrodzenia z umowy zlecenia, skoro pracownik otrzymuje tylko wynagrodzenie z etatu?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się