Jak rozliczyć zaległe składki za pracownika, który wykonuje umowę zlecenia zawartą z innym podmiotem, ale na rzecz swojego pracodawcy

Nasza spółka podpisała kontrakt z inną firmą. Firma ta zawarła z naszym pracownikiem umowę zlecenia na wykonywanie usług dla naszej spółki. W efekcie ten pracownik jest jednocześnie naszym zleceniobiorcą, świadczącym dla nas usługi (inne niż w ramach umowy o pracę). Po kontroli ZUS we współpracującej z nami firmie okazało się, że to nasza spółka powinna opłacić wszystkie składki za tego pracownika. ZUS skontrolował także naszą firmę i nakazał skorygować raporty RCA oraz zapłacić zaległe składki, zgodnie z przypisem składek z protokołu pokontrolnego. W jaki sposób mamy pobrać składki od wynagrodzenia z umowy zlecenia, skoro pracownik otrzymuje tylko wynagrodzenie z etatu?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne