Czy w ugodzie kończącej spór między pracownikiem a pracodawcą świadczenia obu stron muszą być tej samej wartości
Zbyt duże ustępstwa pracownika w ugodzie zawartej z pracodawcą mogą spowodować uznanie ugody za bezskuteczną (wyrok Sądu Najwyższego z 29 czerwca 2010 r., I PK 51/10).
Janina S. była zatrudniona w spółce A. W sierpniu 2008 r. pracodawca złożył jej wypowiedzenie umowy o pracę z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia (umowa miała się więc rozwiązać z końcem listopada 2008 r.). Jako przyczynę wypowiedzenia podano restrukturyzację przez redukcję zatrudnienia w ramach ustawy o zwolnieniach grupowych. W spółce działała międzyzakładowa komisja pojednawcza, do której Janina S. wniosła odwołanie od decyzji pracodawcy w sprawie wypowiedzenia. Pracownica wskazała w tym odwołaniu, że okres zatrudnienia umożliwia jej uzyskanie w kwietniu 2009 r. prawa do emerytury, w związku z czym korzysta ona z ochrony przed wypowiedzeniem związanej z okresem przedemerytalnym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty