02.07.2018 Ubezpieczenia

Jakie są zasady wypłaty świadczeń z ustawy wypadkowej?

Osobom podlegającym ubezpieczeniu wypadkowemu, które w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej stały się niezdolne do pracy, przysługują z tego tytułu szczególne uprawnienia.

Uprawnienia do świadczeń z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej przysługują bez względu na okres podlegania ubezpieczeniu wypadkowemu. Takie okoliczności muszą być jednak prawidłowo udokumentowane. Większość świadczeń jest przyznawana na korzystniejszych zasadach. Jedynie w zakresie nieuregulowanym stosuje się do nich zasady wypłaty świadczeń przyznanych z ogólnego stanu zdrowia.
Do zakładu pracy, w którym zajmuję się sprawami kadrowymi, członkowie rodziny zmarłego pracownika zwrócili się o skompletowanie dokumentacji do renty rodzinnej. Śmierć pracownika nastąpiła z powodu wypadku przy pracy, do którego doszło z jego winy (był pod wpływem alkoholu). Czy nie będzie to powodem odmówienia im prawa do renty rodzinnej wypadkowej?
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne