26.02.2005 Podatki Ubezpieczenia

Czy biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność za błędne wykonywanie obowiązków w imieniu płatnika składek?

Gdy przedsiębiorca nie chce sam prowadzić dokumentacji ubezpieczeniowej i rachunkowej, wykonywanie obowiązków w zakresie jej sporządzania i przekazywania może zlecić do biura rachunkowego. Celowe jest wówczas zawarcie z biurem umowy cywilnoprawnej o świadczenie usług.

Zawarta umowa nie zwalnia przedsiębiorcy z odpowiedzialności za błędy popełnione przez biuro rachunkowe. Musi on liczyć się z negatywnymi konsekwencjami błędnego wyboru biura rachunkowego i braku nadzoru nad wywiązywaniem się przez biuro z obowiązków, które ma wykonywać w imieniu płatnika składek.
Zamierzam podpisać umowę z biurem rachunkowym o prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Co należy zrobić, aby biuro mogło składać deklaracje, a ja jako przedsiębiorca wpłacałbym należny podatek i składki?
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne