Czy w przypadku nieosiągnięcia minimalnego wynagrodzenia z powodu urlopu opiekuńczego dodatkowa umowa zlecenia zawarta z inną firmą będzie oskładkowana
Jeden z naszych zleceniobiorców oświadczył, że w sierpniu br. korzystał z urlopu opiekuńczego jako pracownik (w innej firmie) i w związku z tym nie osiągnął minimalnego wynagrodzenia. Czy w tym przypadku z tytułu umowy zlecenia będzie objęty obowiązkowymi ubezpieczeniami społecznymi?
Nie. W związku z tym, że Państwa zleceniobiorca pracuje na pełny etat na podstawie umowy o pracę, to z tej umowy, będącej jego pierwszym tytułem do ubezpieczeń społecznych, ma on gwarancję osiągnięcia minimalnego wynagrodzenia. Tym samym z drugiego tytułu, jakim jest umowa zlecenia, nie będzie podlegał obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym. Szczegóły w uzasadnieniu.
Osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę na pełny etat ma zagwarantowane minimalne wynagrodzenie z tytułu wykonywania tej umowy, zgodnie z obowiązującą w danym roku kalendarzowym stawką minimalnego wynagrodzenia. Mimo że w okresie przebywania pracownika na urlopie opiekuńczym jego wynagrodzenie zostanie pomniejszone i w tym miesiącu może on nie uzyskać minimalnego wynagrodzenia, z tytułu umowy zlecenia nie będzie podlegał ubezpieczeniom społecznym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty