Interpretacja indywidualna z dnia 21 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-2.4015.71.2021.4.PB
w zakresie skutków podatkowych otrzymania tytułem darowizn napiwków/wirtualnych kartek świątecznych za wystawianie online autorskich pokazów/spektakli na portalu internetowym.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) – Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 7 czerwca 2021 r. (data wpływu 9 czerwca 2021 r.), uzupełnionym 15 września 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku od spadków i darowizn w zakresie skutków podatkowych otrzymania tytułem darowizn napiwków/wirtualnych kartek świątecznych za wystawianie online autorskich pokazów/spektakli na portalu internetowym – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 czerwca 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku od spadków i darowizn w zakresie skutków podatkowych otrzymania tytułem darowizn napiwków/wirtualnych kartek świątecznych za wystawianie online autorskich pokazów/spektakli na portalu internetowym.
Z uwagi na fakt, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z 1 września 2021 r. Znak: 0113-KDIPT1-3.4012.445.2021.4.ALN, 0111-KDIB2-2.4015.71.2021.3.PB, 0115-KDWT.4011.119.2021.3.DS, wezwano Wnioskodawczynię do jego uzupełnienia. Wniosek uzupełniono 15 września 2021 r.
We wniosku, po jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawczyni zamierza otworzyć działalność gospodarczą jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą o wiodącym PKWiU 90.01.Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych oraz 55.10.Z, 55.20.Z, 59.11.Z, 59.13.Z, 59.14.Z, 63.12.Z, 63.91.Z, 74.20.Z, 74.90.Z, 78.10.Z, 90.02.Z, 90.03.Z. Do tej pory nie prowadziła żadnej działalności gospodarczej ani nie była zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawczyni nie korzysta ani nie korzystała ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ustawy o podatku od tworów i usług. Nie zamierza też dostarczać towarów ani świadczyć usług wymienionych w par. 4 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Nie osiąga żadnych przychodów ani w części ani w całości z tytułu prowadzenia aptek, działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych, działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych. Nie wytwarza, nie sprzedaje żadnych wyrobów opodatkowanych podatkiem akcyzowym. Nie podejmowała ani nie zamierza podejmować też po zmianie działalności wykonywanej, działalności wykonywanej samodzielnie na wspólnie z małżonkiem, ani też nie podejmowała ani nie będzie podejmowała się działalności w formie spółki z małżonkiem oraz zmiany na spółkę prowadzoną z małżonkiem, ani zmiany działalności samodzielnej lub prowadzonej przez Wnioskodawczynię na prowadzoną przez małżonka ani teraz ani w przyszłości. Nie planuje zmiany w zakresie prowadzenia działalności małżonka oraz odwrotnie. Wnioskodawczyni nie będzie osiągała przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego pracodawcy zarówno z czynności wykonywanych w poprzednim roku podatkowym ani obecnym, ani też w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy. Aktualnie oraz w poprzednim roku podatkowym Wnioskodawczyni nie jest zatrudniona w ramach stosunku pracy. Opodatkowanie jakie zamierza wybrać Wnioskodawczyni w celu rozliczania podatku dochodowego od osiąganych przychodów ma mieć formę ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 15%. Nie opłaca podatku od przychodów w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdz. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, nie korzysta na podstawie odrębnych przepisów ze zwolnienia okresowego od podatku dochodowego. Zamierza świadczyć usługi kulturalne polegające na wystawianiu za pomocą Internetu, portalu do tego specjalnie przeznaczonego, online, spektakli/pokazów artystycznych o tematyce erotycznej. Usługi te nie należą do kategorii czynności wymienionych w art. 43 ust. 19 pkt 1-8 ustawy o podatku od towarów i usług oraz w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług, nie będą się też wiązały ze sprzedażą/dostawą produktów cyfrowych, sprzedażą ich modyfikacji a także aktualizacji. Wartość prognozowanych przychodów z tej działalności w ujęciu rocznym będzie przekraczać kwotę 20 000 zł. W celu świadczenia zamierzonych usług Wnioskodawczyni zatrudni na umowę o dzieło aktorów. Planowana działalność nie będzie agencją. Wnioskodawczyni nie będzie pośrednikiem pomiędzy aktorami a zleceniami aktorskimi, aktorzy będą jedynie wystawiać stworzone i wyreżyserowane w całości przez Wnioskodawczynię spektakle/pokazy online, w czasie rzeczywistym. W niektórych pokazach/spektaklach Wnioskodawczyni również będzie występować jako aktorka, samodzielnie a czasem z innymi aktorami. Każdy pokaz/spektakl, nawet ten, w którym Wnioskodawczyni nie będzie uczestniczyć jako aktorka, będzie przez nią osobiście reżyserowany, nadzorowany, prowadzony wg jej ścisłych wytycznych przekazywanych w czasie rzeczywistym. Na ekranie każdego usługobiorcy, w czasie świadczenia usług, będzie widniał podpis w postaci imienia i nazwiska bądź pseudonimu Wnioskodawczyni jako jego autora.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty