03.07.2008 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 03.07.2008, sygn. IPPP1-443-777/08-2/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-777/08-2/BS

Czy w opisanym stanie faktycznym, ma miejsce świadczenie usługi podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług przez Spółkę na rzecz poszczególnych dostawców, z tytułu którego wynagrodzeniem są Premie pieniężne wypłacane przez dostawców?Czy dostawcy mają prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z wystawionych przez Spółkę faktur VAT dokumentujących wykonanie opisanych w stanie faktycznym usług, a przepis art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT, wyłączający to prawo, nie znajduje zastosowania w opisanym stanie faktycznym?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16.04.2008 r. (data wpływu 22.04.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22.04.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

XXX Polska S.A. (zwana dalej Spółką) posiada w Polsce sieć nowoczesnych centrów zaopatrzenia hurtowego, w których dokonuje sprzedaży towarów.

W ramach prowadzonej działalności, Spółka zgodnie z najnowszymi trendami dotyczącymi organizacji sieci handlowych, podejmuje szereg działań zmierzających do poprawy obsługi swoich klientów. Działania te mają na celu zwiększenie sprzedaży towarów (nabytych przez nią uprzednio od dostawców) w placówkach handlowych Spółki. Istnienie sieci handlowej jako zorganizowanej struktury sprzedaży towarów oraz całokształt specyficznej działalności sieci handlowej przynosi więc korzyść dostawcom, których towary obecne są w sieci. Skuteczność prowadzonej działalności Spółki w tym zakresie odzwierciedlana jest przez wartość towarów nabytych przez Spółkę od poszczególnych dostawców, która wpływa wprost na wartość korzyści uzyskiwanych przez dostawców (zwiększenie sprzedaży towarów przez dostawców).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne