28.09.2017 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 28 września 2017 r., sygn. II GSK 3524/15

Transport

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Sędzia del. WSA Urszula Wilk Protokolant Anna Sobińska po rozpoznaniu w dniu 28 września 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 czerwca 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 4025/14 w sprawie ze skargi P. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za wykonywanie transportu drogowego bez wymaganej licencji 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od P. K. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 900 (dziewięćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 22 czerwca 2015 r., sygn. akt VI SA/Wa 4025/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę P. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2014 r. w przedmiocie kary pieniężnej.

Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji wskazał, że w dniu [...] czerwca 2013 r. w Niepołomicach, na drodze krajowej nr 75, zatrzymano do kontroli pojazd marki Scania o nr rej. [...] wraz z naczepą o nr rej. [...], którym kierował skarżący oraz W. W. Kierujący nie okazali wypisu z licencji uprawniającej do wykonywania transportu drogowego rzeczy, oraz żadnego innego dokumentu na podstawie, którego można by ustalić podmiot wykonujący przewóz drogowy. Skarżący zeznał do protokołu, że w dniu kontroli wykonywał usługę transportową polegającą na przewożeniu kombajnu zbożowego z okolic K. do miejscowości J. Kombajn stanowił własność osoby trzeciej, która w zamian za przewiezienie maszyny zobowiązała się do skoszenia żyta na polu skarżącego. Skarżący zaznaczył, że nie prowadzi działalności gospodarczej, usługę transportu wykonywał we własnym imieniu, nieodpłatnie.

Podczas kontroli okazano wykresówkę skarżącego z dnia 24 czerwca 2013 r., z której wynikało, że w tym dniu o godz. 10:00 rozpoczął nowy okres prowadzenia pojazdu w związku z czym w ciągu 24 godzin miał obowiązek odebrać wymagany odpoczynek dzienny. Najdłuższy odpoczynek w tym okresie kierujący zarejestrował 25 czerwca 2013 r. w godzinach od 0:55 do 2:55 i wyniósł on 2 godziny. Stwierdzono skrócenie dziennego odpoczynku o 7 godzin względem 9 godzin wymaganego odpoczynku dobowego.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne