Nowe wymagania lokalowe dla pracodawców tworzących żłobek lub klub dziecięcy
Pracodawcy, którzy chcą sfinansować działalność żłobka lub klubu dziecięcego z zfśs albo finansują taką działalność ze środków socjalnych, od 14 lipca 2014 r. muszą m.in. zapewnić odpowiednie wyposażenie sanitarne takich pomieszczeń i regularnie je dezynfekować oraz zabezpieczyć instalację elektryczną przed dostępem dzieci. Ponadto apteczki w lokalu powinny być wyposażone w podstawowe środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy i instrukcję o zasadach udzielania tej pomocy.
Od 14 lipca br. na pracodawcę, który utworzył zakładowy żłobek lub klub dziecięcy, nałożono nowe obowiązki związane m.in. z wyposażeniem pomieszczeń tych placówek.
Wymagania lokalowe
W pomieszczeniach lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy, należy zapewnić temperaturę co najmniej 20°C. Wymagana powierzchnia każdego pomieszczenia przeznaczonego na zbiorowy pobyt od 3 do 5 dzieci wynosi co najmniej 16 m, a w przypadku liczby dzieci większej niż 5 powierzchnia każdego pomieszczenia ulega odpowiedniemu zwiększeniu na każde kolejne dziecko.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty