Co zrobić, gdy pracownik nie wypracował pełnego wymiaru czasu pracy ze względu na swój rozkład czasu pracy
PROBLEM
W naszej firmie pracownicy pracują w podstawowym systemie czasu pracy, w stałym rozkładzie czasu pracy. Wykonują pracę w godzinach 8.00-16.00, naprzemiennie w jednym tygodniu od poniedziałku do piątku, a w drugim tygodniu od wtorku do soboty. Obowiązuje ich 4-miesięczny okres rozliczeniowy. Po zliczeniu zaplanowanych godzin na pełny okres 4 miesięcy okazało się, że część pracowników zamiast 680 godzin przewidzianych normą ma do przepracowania 672 godziny. Czy w takiej sytuacji pracodawca może polecić pracownikowi przyjście do pracy w dodatkowy dzień na 8 godzin, aby przepracował on w tym okresie rozliczeniowym brakujące 8 godzin (łącznie 680 godzin), lub czy może polecić takie odpracowanie w następnym okresie rozliczeniowym?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się