Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2020, sygn. 0112-KDIL3.4012.29.2019.4.EW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.29.2019.4.EW
Brak obowiązku zastosowania przez Nabywcę mechanizmu podzielonej płatności oraz brak obowiązku przyjęcia płatności od Nabywcy z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności w przypadku regulowania tej zapłaty poprzez odnowienie tego zobowiązania z tytułu weksla własnego.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 14 listopada 2019 r. (data wpływu 25 listopada 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 9 stycznia 2020 r. (data wpływu 15 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku zastosowania przez Nabywcę mechanizmu podzielonej płatności oraz braku obowiązku przyjęcia płatności od Nabywcy z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności w przypadku regulowania tej zapłaty poprzez odnowienie tego zobowiązania z tytułu weksla własnego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie. Wniosek został uzupełniony w dniu 15 stycznia 2020 r. o dodatkową opłatę.
We wniosku złożonym przez:
- Zainteresowanego będącego stroną postępowania:
- Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:
przedstawiono następujące stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Niniejszy wniosek jest składany w trybie wspólnego wniosku o wydanie interpretacji indywidulanej, o którym mowa w art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, dalej zwana: OP).
Przedmiotem wniosku są dostawy towarów wymienionych w załączniku nr 15 do ustawy o VAT, udokumentowane fakturami, w których kwota ogółem na fakturze przekracza 15 000 zł, tj. dostawy towarów udokumentowane fakturami, o których mowa w art. 106e ust. 1 pkt 18a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, dalej zwana: ustawą o VAT lub UoVAT). Przedmiotem wniosku są zarówno opisane wyżej dostawy towarów mające miejsce począwszy od dnia 1 listopada 2019 r. do dnia złożenia niniejszego wniosku (stan faktyczny), jak również takie dostawy towarów, które będą mieć miejsce w przyszłości, po otrzymaniu interpretacji indywidualnej (zdarzenie przyszłe). Zainteresowanym będącym stroną postępowania o wydanie interpretacji (dalej zwanym: Wnioskodawcą) jest spółka, która prowadzi działalność gospodarczą w zakresie hurtowej sprzedaży opon. Zainteresowanym niebędącym stroną postępowania (dalej zwanym: Nabywcą) jest spółka, która kupuje opony od Wnioskodawcy. Z uwagi na to, że sprzedaż opon przez Wnioskodawcę na rzecz Nabywcy ma miejsce na terytorium Polski wystawiane przez Wnioskodawcę faktury zawierają podatek od towarów i usług według stawki podstawowej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty