01.03.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2018, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.919.2017.2.MJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.919.2017.2.MJ

prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z prowadzeniem działań marketingowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2017 r. (data wpływu 27 grudnia 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 lutego 2018 r. (data wpływu 26 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z prowadzeniem działań marketingowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z prowadzeniem działań marketingowych.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 23 lutego 2018 r. w zakresie doprecyzowania opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT, świadczącym usługi polegające na udostępnianiu programu komputerowego skierowanego do specjalistów z branży dietetycznej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Klasyfikacja PKWiU dotycząca świadczonych usług mieści się w grupie 58.29:

  • 58.29.40.0 Oprogramowanie komputerowe on-line,
  • 58.29.50.0 Usługi licencyjne związane z nabywaniem praw do korzystania z programów komputerowych.

Program komputerowy, który będzie udostępniany Klientom, to kompletne narzędzie potrzebne do pracy dla dietetyka lub poradni dietetycznej. System zawiera bazę gotowych przepisów, moduł umożliwiający prowadzenie kartoteki pacjenta, wraz z możliwością opisu przebiegu wizyt oraz zaleceń lekarza prowadzącego.

Wnioskodawca chcąc przybliżyć nowy produkt docelowemu klientowi, a jednocześnie wzmocnić rozpoznawalność marki, zamierza promować go przez różne kanały społecznościowo-informacyjne, tj. , ., ... Chcąc tworzyć interaktywny kontakt z klientem na profilach społecznościowych, będą umieszczane wpisy informacyjne oraz nagrania video motywujące potencjalnych użytkowników do skorzystania ze świadczonej usługi. W celu zachowania wysokiej atrakcyjności produktu, wpisy lub nagrania video będą posiadały grafiki m.in. w postaci zrobionego zdjęcia przez Wnioskodawcę lub zamówionego przez firmę podwykonawczą, zajmującą się tego rodzaju reklamą produktu. Najczęściej zdjęcia będą nawiązywały do prowadzenia zdrowego stylu życia przedstawiając m.in. posiłki, których przepisy znajdują się w bazie diet jakie posiada program. Takie działanie nie tylko będzie miało charakter reklamowy ale za pomocą wykonanego zdjęcia lub nagrania video przybliży końcowemu użytkownikowi jak wyglądają proponowane posiłki.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne