Interpretacja indywidualna z dnia 10 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.203.2024.2.AKA
Prawo do odliczenia i zwrotu podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest:
-prawidłowe w części dotyczącej braku prawa do pełnego odliczenia i zwrotu podatku VAT naliczonego stanowiącego element ceny z tytułu świadczonych na Państwa rzecz dostaw towarów w ramach realizacji projektu pn. „…” na podstawie faktur dokumentujących ich nabycie
-nieprawidłowe w części dotyczącej prawa do częściowego odliczenia i zwrotu podatku VAT naliczonego stanowiącego element ceny z tytułu świadczonych na Państwa rzecz dostaw towarów w ramach realizacji projektu pn. „…”, przy zastosowaniu przepisów art. 86 ust. 2a-h oraz art. 90 i 91 ustawy o VAT.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 marca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „…”.
Uzupełnili go Państwo pismem z 17 marca 2024 r. (data wpływu) oraz – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 29 kwietnia 2024 r. (data wpływu) oraz pismem z 6 maja 2024 r. (data wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
… Ośrodek Kultury jest płatnikiem VAT. Rozliczenie podatku następuje w oparciu o wyliczenie proporcjonalne. W związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków unijnych (RPO ....) pn. „…”. Do rozliczenia realizacji projektu Instytucja Pośrednicząca – Urząd Marszałkowski wymaga przedstawienia indywidualnej interpretacji dla metody rozliczenia VAT.
W piśmie z 29 kwietnia 2024 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, wskazali Państwo, że:
… Ośrodek Kultury jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W związku z realizacją projektu zakupiono wyposażenie sceniczne ..... Faktura zakupu wystawiona była na … Ośrodek Kultury. Zakupione wyposażenie, w ramach projektu, wykorzystane zostanie zarówno do prowadzonej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, jak i do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ww. ustawy o podatku od towarów i usług. Zakupione towary są wykorzystywane do działalności tzw. mieszanej. Nie istnieje możliwość bezpośredniego przyporządkowania wydatków związanych z realizacją projektu w całości do celów działalności gospodarczej ani przyporządkowania części kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności - działalność mieszana. Prewspółczynnik ustalony dla … Ośrodka Kultury na 2023 r., zgodnie z art. 86 ust. 2a ustawy o podatku od towarów i usług, wyniósł 5%. Tą wartość zastosowano przy rozliczeniu projektu. Po zakończonym roku i przeliczeniu rzeczywistego obrotu prewspółczynnik pozostał w niezmienionej wysokości.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty