Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2016, sygn. ITPB1/4511-321/16/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/4511-321/16/AK
Czy wypłacona w lutym 2015 r. oraz styczniu 2016 r. rekompensata z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2016 r. (data wpływu 4 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 kwietnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
W ww. wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca do dnia 31 stycznia 2015 r. był zatrudniony na umowę o pracę, której rozwiązanie nastąpiło na mocy porozumienia stron, Wnioskodawca został objęty Programem Dobrowolnych Odejść dla pracowników Spółki. Umowa została rozwiązana z dniem 31 stycznia 2015 r. na podstawie art. 30 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy w związku z § 3 pkt 9 Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść. Zgodnie z § 4 pkt 5 Regulaminu Programem Dobrowolnych Odejść dla pracowników Spółki została wypłacona rekompensata pieniężna z tytułu rozwiązania umowy o pracę z przyczyn niedotyczących pracownika. Wypłata rekompensaty ma na celu zadośćuczynienie straty w związku z brakiem możliwości osiągania wynagrodzenia u dotychczasowego pracodawcy. Wysokość i zasady ustalania otrzymanej rekompensaty wynikają bezpośrednio z faktu objęcia Wnioskodawcy Programem Dobrowolnych Odejść Pracowników. Program ten skierowany jest do pracowników i realizowany przez pracodawcę w terminach i na zasadach określonych w opracowanym przez niego regulaminie. Rekompensata została wypłacona w dwóch ratach, 10 lutego 2015 r. oraz 28 stycznia 2016 r. Od otrzymanych rekompensat została pobrana zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych. Pracodawca wykazał potrąconą zaliczkę na zaświadczeniu, które Wnioskodawca otrzymał 29 lutego 2016 r. oraz 14 marca 2016 r. Pobrane zaliczki przy wypłacie rekompensaty w lutym 2015 r. zostały również wykazane na sporządzonym PIT-11 za 2015 r. Rekompensata została wypłacona na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla Pracowników Spółki. Regulamin ten określa, iż świadczenie finansowe jest rekompensatą za brak możliwości osiągania wynagrodzenia u dotychczasowego pracodawcy (warunkiem jest rozwiązanie umowy o pracę), stanowi zatem zadośćuczynienie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty