Interpretacja indywidualna z dnia 02.04.2015, sygn. ILPB4/4510-1-2/15-2/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB4/4510-1-2/15-2/MC
Korekta kosztów uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2014 r. (data wpływu 2 stycznia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji kontrolowanej spółki zagranicznej:
- jest nieprawidłowe w części dotyczącej zastosowania przepisów odnoszących się do momentu potrącalności kosztów podatkowych,
- jest prawidłowe w pozostałej części.
UZASADNIENIE
W dniu 2 stycznia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji kontrolowanej spółki zagranicznej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w branży telekomunikacyjnej w zakresie dostarczania nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych. Ze względu na powiązania ze spółką A (dalej: Leasingobiorca, CFC), mającą siedzibę na Cyprze, Wnioskodawcę od 1 stycznia 2015 roku obejmować będą regulacje dotyczące zagranicznej spółki kontrolowanej, które zostały wprowadzone ustawą z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2014 r., poz. 1328). Dodany do ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2014 r., poz. 851, dalej: UPDOP) art. 24a kompleksowo reguluje zasady oraz sposób opodatkowania dochodu zagranicznej spółki kontrolowanej. Z uwagi na to, Wnioskodawca powziął wątpliwości w przedmiocie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wstępnych opłat leasingowych wynikających z zawartych przez CFC umów leasingu operacyjnego, biorąc pod uwagę obowiązki, które zostaną nałożone na Spółkę wspomnianymi powyżej przepisami.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty